مقالات آموزشی, مقالات عمومی

مقایسه و بررسی تفاوت ایمپکت درایو یا پیچ بند ضربه ای با دریل شارژی

سلام رسیدیم به نتیجه گیری و مقایسه پیچ بند ایمپکت درایو و دریل شارژی،هر کدوم کاربرد خاص خودشونو دارن اما دریل شارژی کاربردهای بیشتری نسبت به پیچ بند ایمپکت درایو داره در دو مقاله قبلی هر کدوم رو جدا جدا معرفی کردیم اگه میخواید این مقایسه رو بهتر متوجه بشید قبلش دوتا مقاله قبل رو مطالعه کنید.

و تا از مهم ترین تفاوت هاشون اینه که یک.از لحاظ عملکرد داخلی و مکانیزم کارکرد متفاوتن که در دریل شارژی ها فقط عمل چرخش محور با استفاده از موتور و گیربکس انجام میشه اما در ایمپکت درایو همزمان با چرخش ضربه های چکشی هم به پیچ وارد میشه حتی چرخش موتور به صورت ضربه های ریز انجام میشه و یکنواخت نیست یعنی در گردش هم ضربه وجود داره.
دوم.ترکمتر که در دریل شارژی ها هست و به صورت دستی انجام میشه اما در ایمپکت درایو ها کاربر با توجه به نیاز و تشخیص و مدل دستگاه خودش باید عملیات بستن پیچ رو متوقف کنه.
کلا ایمپکت درایوها برای بستن پیچ های سنگین بسیار مناسبن مثلا اگه در زمینه ساخت سازه های سنگین چوبی یا ساخت خونه چوبی و آلاچیق فعالیت میکنید پیشنهاد میشه یه پیچ بند ایمپکت درایو کنار دریل شارژیتون داشته باشید.
شما با دریل شارژی، سوراخکاری هم میتونید انجام بدید اما ایمپکت درایو خیلی مناسب سوراخکاری نیست و برای اون کار ساخته نشده کلا برای سوراخ کاری دریل برقی ها بهترن.
اگه بودجه کافی ندارید اول دریل شارژی بگیرید در مرحله بعد دریل ایمپکت درایو در پایان باید بگیم که دریل شارژی و ایمپکت درایو هر دو مکمل هم هستن و نمیشه یکی رو به دیگری ترجیح داد که باید با توجه به نیازتون برای خریدش اقدام کنید.‌
برای درک بهتر این مطالب توصیه میشه ویدیو زیر رو هم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *