مقالات عمومی

معرفی دریل ایمپکت درایو یا پیچ بند ضربه ای

در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی و تفاوت کارکرد دریل شارژی و پیچ بند ایمپکت درایو می پردازیم ابتدا هر کدوم رو جداگونه معرفی میکنیم و در نهایت تفاوت هاشون رو بررسی میکنیم.

پیچ بند ضربه ای یا دریل ایمپکت درایو ابزاری که به غول کوچولو معروفه،این ابزار هم نمونه شارژی هم برقی داره که بیشترین کاربرد رو برای بستن پیچ های بلند داخل چوب های سخت رو داره مثلا برای بستن پیچ ۱۰ سانتی متری یا بلندتر در چوب هایی مثلِ بلوط یا راش گزینه خوبیه.
یکی از نمونه هایِ ایمپکت درایو ها بکس بادی های مورد استفاده در آپاراتی ها هستن.
.

از مهم ترین مزیت هاشم اینه که گشتاور خیلی بالایی داره که از دریل های معمولی هم بیشتره و همزمان با عمل چرخش ضربه های چکشی رو هم به پیچ وارد میکنه.
این پیچ بند به خاطر سیستم عملکردش فشار زیادی به دستان استفاده کننده وارد نمیکنه و اندازشم مناسب استفاده تو فضاهای با دسترسی کمترم هست،موقع بستن پیچ های سخت لبه پیچ هَرز نمیشه،به خاطر ضربه های مکرر نیاز به فشار دست پشتش نیست،حتی موقع باز کردن پیچ ها کمترین آسیبو به پیچ و آچار وارد میکنه از معایبش هم اینه که قیمت بالاتری نسبت به دریل های معمولی داره، صدای بیشتری تولید میکنه و مناسب سوراخ کاری دقیق نیست.
در انتها ویدیو توضیحات و عملکرد این پیچ بند رو براتون گذاشتیم که با دیدنش کاملا با مکانیزم عملکرد و ویژگی های این ابزار آشنا میشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *